Pe afară-i vopsit gardu'

Pe afară-i vopsit gardu'

Thursday, December 18, 2014

Cercetători mai mult sau mai puțin britanici

Am citit pe pagina unei unei prietene că bărbații se pot concentra la discuția cu partenera 6 minute, în timp ce în dialogurile cu prietenii lor se pot focusa 25 de minute. Sunt convinsă că acest studiu e facut de bărbați, de unde și exagerările în materie de cifre, cu particularitatea că sunt și  căsătoriți, motiv pentru care timpul este influențat de contextul în care este masurat.
Sa discutăm prima cifra, cea de 6 minute.

Vine cercetătorul J acasă. Doamna lui îl preia:
-Ia zi, ce ai făcut tu la serviciu?
-Păi, mamă, am facut un studiu care zice că mă pot concentra în discuția asta cu tine maxim un minut.
Mama ridică o sprânceană. J a fost încolțit dar încă are situația sub control.
-Ee, e o etapa intermediară, încă n-am trecut pe curat, am facut media pe un lot de bărbați mai mic, și ne-a tras în jos boul de Marcel care vine beat acasă, Ileana îl intreabă unde a fost, și el rămâne concentrat numai 10 secunde, cât îi plasează un croșeu. Dar noi, ăștia educații, ne putem concentra măi mămicaă și câte  2 minute fără să clipim.
Mămica nu cedează. Sprânceana rămâne încordatăa, ba chiar J poate sesiza un tremur fin al buzei superioare. Atunci îl ia panica.
-Mami, tu ai fost norocoasă că m-ai găsit, că eu mă pot concentra în dialogurile cu tine până ți se epuizează ție saliva.
Mami nu mușcă.Vazându-l jos, mami trece la negocieri.
-Să scrii 10, că mă faci de râs la toate fetele!
J, deși e cercetator, știe că dacă a ajuns la negocieri, mai are o șansă.
-Hai 2, că și așa e exagerat.
-Cââââât? Sub 9 minute nu accept.
-Vai dar ce frumos îți stă părul azi. 3 minute.
-Sub 8 să nu te aud.
-Mami, promit că bat covoarele înainte de toate Crăciunurile pe care le mai avem până când moartea ne va desparți. 4 minute.
-Si înainte de Paște.7 minute.
-Iubireee, râd băieții de mine că mă ții sub papuc. 5 minute.
-6 minute, nu mai cedez nimic. Dacă nu scrii frumos "6 minute", mănânci pateu și branză topită până iți trimite mă-ta noul lot de zacuscă.
-Și eu te iubesc, mami
 

În ce privește a doua cifră, cea de 25 minute de concentrare în discuțiile cu prietenii, este cât se poate de vizibil că e falsă și că aceasta tinde către infinit. Dacă ar fi reale, meciurile de fotbal, berea cu băieții în oraș și talk-show-urile politice ar dura exact 25 minute. Pentru că un bărbat când își pierde focusarea... adoarme!



...

No comments:

Post a Comment