Pe afară-i vopsit gardu'

Pe afară-i vopsit gardu'

Saturday, January 10, 2015

Zone crepusculare

Nu am avut cum să evit drama. A trebuit să îmi înfrunt toate temerile. 
Mi-am spus o mantră în gând: vulcanizarea nu e service, o să fie bine, o să scapi vie
Am intrat. 
Lucrătorii din service, vulcanizări, spălătorii auto simt frica victimei. 
M-au încolțit. Se apropiau amenințător, murdari de ulei, încruntați . Pot să jur că i-am auzit vociferând: blood, blood.

- Facem presiunea în roți sau aveți pană?
- Ăăăăă, vedeți la roata din dreapta spate... ce trebuie...? durează mult...? unde plătesc?

Am turuit toate astea cu disperare, sperând să ma lase să evadez.

- Stați așea, să vedem ce are... că în funcție de asta plătiți.

A pus mâna pe niște utilaje care fac zgomot și, cu o precizie de neurochirurg, a început să lucreze la roată. Eu am încercat să dispar. (Vaaai, m-a chemat). A extras din roata o sârmă în forma de U și mi-a arătat anevrismul.

-Durează mult? (Alina, ești mai puternică decât spune orice articol din Cosmopolitan, hai că reziști)
-10 minute.
-Unde și cât plătesc? (Dă Doamne ca la casierie să fie o femeie, te implor, nu mai rezist)
-Păi, 5 și cu 17 și cu 20...hmmm, 42, dar dați 20 lei.

La casierie, normal, un nene (cât aș vrea să dispar undeva, în Cloud, și să mă cheme la final, când e gata mașina). I-am dat 20 lei și mi-a dat un deodorant auto. M-am întors la neurochirurgul meu, încercând să fiu prietenoasă și folosind zeceleiul ca limbă de conversație. Evident că odată realizat contactul vizual iese maciomenul din el.

- Ie bune mașinile astea, consum mic, dar trebuie să aveți grijă tot timpul la ele la ulei. V-ați uitat la ulei?
(Da cum, că parcă dacă ma uitam înțelegeam ceva)
-Mnea, nu știu..
-Ridicați capota.
(Ha, fraiere, nu m-ai prins, asta știu!)
-Mvaai.
(Când un mecanic începe să se vaiete face parte din reprezentația dramatică și mai mult ca sigur urmează să iți plaseze niște costuri)

-Aveți nevoie de antigel. Cât s-a ridicat apa?
-Aaaa, n-am vazut să fi sărit..
-Mergeți aici alături și cumpărați un antigel și apă dedurizată.
(Sigură pe mine, degajând noțiuni aprofundate în materie de antigel)
- Ce culoare?
- Ei, lasați că merg cu dumneavoastră.


Mi-am cumparat un antigel roz. Uleiul trebuie schimbat, cică e negru. Eu folosesc doar de argan și de sâmburi de struguri, nu știu ăsta ce culoare ar trebui să fie, dar dupa fața lui, "negru" e de rău. 

Am mulțumit și am fugit mâncând pământul pentru că restul angajaților se uitau deja cu invidie la maciomenul meu. Probabil ei nu au avut parte de sânge de femeie azi.



No comments:

Post a Comment